Jean Kreunen gedecoreerd tot Lid van Oranje Nassau.

Een bijzondere verrassing voor Jean Kreunen de verzamelaar en intitatiefnemer van het Achterhoeks Museum 1940-1945. Op zaterdag 21 oktober 2016 toen Jean met bijna al zijn vrijwilligers een bezoek bracht aan het nieuwe oorlogsmuseum Overloon stond daar tijdens de Brabantse koffietafel ineens Burgemeester Besselink van Bronckhorst. Zij hield een prachtig betoog waarom Jean Kreunen op aanvraag van zijn vrijwilligers een lintje heeft verdiend. U kunt het uitstekende verslag lezen in het krantenbericht hieronder. Een geweldig gebaar en prachtige voltooing van de fijne samenwerking in het voormalige Achterhoeks Museum 1940-1945 in Hengelo Gld.

Burgemeester Besselink 575

Burgemeester Besselink van Bronckhorst had speciaal toestemming gevraagd om in de gemeente Boxmeer op te mogen treden. Zij hield een prachtige toespraak.

Jean hoort toe 575

Jean Kreunen hoort aandachtig toe.

Met lintje en Burgemeester 575

De versierselen zijn opgespeld door de Burgemeester als afgezant van de Koning.

Weekblad Contact 24 10 2016 web

Een mooi verslag in het weekblad van Bronckhorst van de toespraak van de Burgemeester.

Gelderlander 23 10 2016 575

Ook de Gelderlander maakte melding van het gebeuren en de vele felicitaties, kaartjes en bloemen maakten deze verrassing helemaal compleet.

Hartelijk dank iedereen.