Moderne soldaten in Achterhoeks Museum 40-45

Off_verbinding_22sep10_1

Op donderdag 23 september hebben we 8 militairen in het museum gehad van de vaktechnische opleiding uit Ede. Het zijn allemaal militairen die de KMA opleiding hebben gevolgd en nu diverse  vervolgopleidingen verbindingen doen.

Off_verbinding_22sep10_2

Ter afronding van de opleiding in Kamp Holterhoek te Eibergen leek het een van de militairen een leuk idee om het museum te bezoeken. Hij was al een keer eerder op bezoek geweest met een andere groep. Na aankomst hebben ze eerst een rondleiding door het museum gehad van Jean Kreunen zelf. Het leuke was dit keer de route door het buitengebied. Ik heb daarvoor de open monumentenroute gebruikt die we 2 jaar geleden gemaakt hebben. De toer leidde langs allerlei historische plekken met Duitse bouwwerken, vliegtuig crashplaatsen en plaatsen waar iets bijzonders gebeurd is in de oorlog.

Off_verbinding_22sep10_3

Het geheel weer zeer positief ontvangen door de manschappen en als dank voor de speciale toer kreeg ik een mooi boek over 100 jaar garnizoen Ede.

Off_verbinding_22sep10_4