Verhuizing naar Overloon

Op zaterdag 28-5-2016 is de collectie overgebracht naar het grootste oorlogsmuseum van Nederland in Overloon.

verhuizing hele truck met crew 575

Joop Staman van het Memory Museum in Nijverdal had ons het transport aangeboden met zijn vrachtwagen

verhuizing Joop Max Kristian in bak 575

Onze conservator Kristian Garssen pakt een deken om de boel zorgvildig te beschermen en Max Kreunen en Joop Staman gaan alvast nieuwe spullen halen.

verhuizing wagen volgeladen poppen 575

Zo stonden de troepen uit het Achterhoeks Museum 1940-1945 klaar om de reis naar Overloon te ondergaan.

verhuizing museum 2016 Kristian in laadbak 575

Waar komen al die dozen toch vandaan?

Marcel en Robert bij truck 575

Marcel Hennipman en Robert Kreunen weten niet van ophouden.

leeg cafe en loopgraaf575

en zo ziet het museum er dan uit hier een blik op de Nederlandse loopgraaf en mobilisatiecafé.

lege oorlogswinkel 575

de voormalige oorlogswinkel.

oorlogsbruid leeg 575

Hier stond het bruidspaar Bulthuis met de trouwjurk van parachutestof van geheim agent van Bemmel.

opslag in Overloon bar en dozen 575

en aangekomen in Overloon in de voorlopige opslag.

Vanaf 2 oktober 2016 zal veel materiaal al weer te zien zijn in het nieuwe oorlogsmuseum Overloon.

Voor het eerst in tientallen jaren zal er een hele nieuwe permanente expositie worden gebouwd waarvan onze collectie deel zal uitmaken.