Lezing "Slag om Arnhem" door Wybo Boersma zeer goed bezocht.

Wybo

Maandag 15 februari was zaal Langeler in Hengelo Gld zeer goed gevuld. Uit Amersfoort en uit Dronten en vele andere plaatsen in de regio waren de 94 bezoekers naar Hengelo Gld. gekomen.

zaal

Na ruim 65 jaar is er nog steeds veel belangstelling voor het verloop van de Slag om Arnhem oftewel operatie Market Garden. Als oud directeur van het Airborne Museum te Oosterbeek hield Wybo Boersma een zeer boeiend betoog van deze grootste luchtlanding op Nederlands grondgebied. Om de juiste sfeer op te roepen hebben we een Engelse Parachutist met parachute en droppingsmand in de zaal gezet.

para

Het buitengewoon informatieve verhaal werd ondersteund door een mooie powerpoint presentatie voorzien van plattegronden, schema's en authentiek fotomateriaal. Na afloop was er gelegenheid tot het stellen van vragen en die waren er volop. Wybo kon ze allemaal uitstekend beantwoorden en zo gingen de bezoekers om 22.30 uur tevreden huiswaarts. Een geslaagde avond voor de vrienden van het museum maar ook voor talrijke andere belangstellenden.