Achterhoekse veteranendag 2010 zeer geslaagd.

De eerste Achterhoekse veteranendag bij het Achterhoeks Museum 1940-1945 in Hengelo gld. is een groot succes geworden.

Bijna honderd veteranen hebben de hele dag genoten van de aandacht en het mooie en relaxte programma.

Burgemeester Aalderink sprak de veteranen toe en heette ze allemaal welkom in de gemeente Bronckhorst

vervolgens spelde hij de meesten nadien een herinneringsmedaille op.

Voorzitter Hans van der Meijs hield een bevlogen speech en sprak daarin nogmaals ons aller dank uit voor de vrijheid die wij dankzij deze en de gesneuvelde veteranen dagelijks mogen genieten.

Initiatiefnemer Jean Kreunen heeft met volle teugen genoten van de dag en vooral van de zeer tevreden veteranen van drie Engelse afdelingen uit de Southwest, Edinbrough (Schotland) en de Carlissle branch. Ook waren er nog enkele Canadese veteranen gekomen.

Een prachtige dag met ruim 500 belangstellenden, militaire voertuigen, 5 marcherende Engelse soldaten (re-enacters), de Old Iezer jazzband en de expositie Thank you Tommy maakten het tot een waardige dag voor de veteranen.

voor de foto's kunt u even op de fotobutton bovenin het scherm klikken
en er staan tevens filmpjes met een impressie van de veteranendag, klik op filmbutton links op het scherm