museummenu

Museummenu, proef het 70 jarig bevrijdingsmenu . Extra middag op 8 februari.

De 1e zondag van februari is het voortaan Museummenu. In de provincie Gelderland kunnen gasten in diverse restaurants van een speciaal Museummenu genieten. Het bestaat uit een lekkere lunch of diner dat is geïnspireerd op een thema of persoon uit de Nederlandse geschiedenis.

Amuse in het museum 575

Het Achterhoeks Museum 1940-1945 en Partycentrum Langeler, beide in Hengelo Gld., hebben een leuk arrangement samengesteld ter gelegenheid van het 70e bevrijdingsjaar.

Prikkelende invulling

In de diverse restaurants krijgt het Museummenu een andere invulling. Ieder restaurant werkt dan ook samen met een ander museum. Tijdens, voor en/of na de lunch of het diner kunnen gasten meer te weten komen over het thema. Ook het menu is aangepast aan het thema en in de aankleding kun je elementen terugvinden. Het museum brengt haar expertise en collectie in.

Het Achterhoeks Museum 1940-1945 en Partycentrum Langeler nemen gezamenlijk deel aan een nieuw initiatief om de geschiedenis van de tweede wereldoorlog op een leuke manier onder de aandacht te brengen.

Ontvangst op zondag 8 februari om 14.30 uur in het Achterhoeks Museum 1940-1945 met ersatzkoffie en appelgebak.

Rondleiding met luchtalarm en een borrel van het verzet aansluitend in het museum de amuse “Brand in het hoenderhok”.

Na de rondleiding worden de deelnemers geëvacueerd naar Partycentrum Langeler

Waar in een sfeervolle gelagkamer de rest van het museummenu wordt geserveerd.

Als voorgerecht een loopgravensoep met Zweeds wittebrood en Duitse Kuch.

loopgravensoep met zweeds wittebrood en Duitse kuch.575

Een hoofdgerecht naar keuze, Duitse biefstuk of Engelse Fish ande Chips of Wiedergutmachungsschnitzel of een portie Amerikaanse spare ribs om maar vooral niet op een houtje te hoeven bijten.

Dessert

Oma’s ondergedoken griesmeelpudding met bessensap of een bitterkoekjes pudding en tot slot een onvervalst kopje koffiesurrogaat.

Prijs arrangement: € 29,50 inclusief koffie en gebak, entree museum en diner - exclusief dranken.

Het Museummenu is voor iedereen toegankelijk. We hebben plek voor maximaal 22 personen.

U kunt nu boeken voor zondag 8 februari.

Je moet vooraf wel reserveren bij Partycentrum Langeler 0575-461212.

sfeershot met banner 575