Een mooi project ruim drie jaar na de sluiting van het Achterhoeks Museum 1940-1945 is het pop up museum Rheden in oorlogstijd.

Binnen een tijdsbestek van drie maanden waarvan we de laatste 14 dagen dag en nacht hebben gewerkt heb ik als projectleider/conservator een prachtig team met vrijwilligers mogen aansturen.

Een waar huzarenstukje om vanaf het verkrijgen van de sleutel van de locatie op 1 september het hele gebouw bouwtechnisch aan te passen en ook nog als een museum in te richten. Binnen 14 dagen konden we een geweldige opening houden.

Naast het vele materiaal wat door de inwoners van de gemeente Rheden is ingebracht hebben we ter completering nog materiaal uit de collectie van Jean Kreunen gebruikt.

Al met al een buitengewoon interessant project dat de naam museum zeker mag dragen. Zie de link hieronder.

Pop up museum Rheden in oorlogstijd in de Gelderlander