Gratis Museumdag met kijkdoos wedstrijd

De eerste kijkdoos is vrijdag 15-10-2010 al ingeleverd. Hij is echt prachtig geworden er zitten zelfs lampjes in. Jij doet toch ook mee???
images

Ik zie, ik zie is het thema van de Gelderse GRATIS museumdag op zaterdag 23 oktober van 11-17 uur. Om het thema, ik zie, ik zie, extra kracht bij te zetten mogen alle kinderen van de basisscholen een kijkdoos (schoenendoos) maken.

Het onderwerp van de kijkdoos is;  Hoe zie jij de oorlog? Je kunt daarbij denken aan soldaten, vrede, vliegtuigen,  militairen, onderduiken, bevrijding, distributie of iets wat jouw aanspreekt of indruk op je maakt over de oorlog.

Inleveren kan vanaf  woensdag 20 tot en met vrijdag 22 oktober van 13-17 uur  in het Achterhoeks Museum 1940 -1945 Marktstraat 6 in Hengelo Gld.

Zaterdag 23 oktober zal een vakkundige jury o.l.v. Statenlid Mevr. Wieggers uit Zutphen,  Monique Wolbert (kunstenares) en Wim Heesen ( leerkracht) alle kijkdozen beoordelen en worden er om 14.00 uur  5 mooie prijzen uitgereikt. De hoofdprijs is een compleet kinderpartijtje met alles er op en er aan en verder leuke andere prijzen waaronder stripboeken over de oorlog.

tekening_kijkdoos