M 31 kanon naar de opslag.

Roersen-Nijkerk-kanon

Zondag 10 oktober is onze grootse aanwinst van de laatste jaren naar de opslag vervoerd. Dat ging nog niet helemaal vanzelf halverwege bleef het 5000 kg zware kanon in een goot steken en daar konden we hem met drie man niet meer uit krijgen.

Een bezoeker die net in het museum was geweest bracht uitkomst.Hij vertelde dat hij een klein vrachtwagentje had en dat hij het kanon wel even wilde trekken. Er was echter maar 160 cm ruimte om voor het kanon te komen in de inrit naar de opslag. Geen probleem aldus de chauffeur zijn vrachtwagentje was maar 140 cm breed. Enkele minuten later kwam hij met zijn Piaggo aanrijden en het paste precies en met een paar trekbanden aan het kanon was dat net de extra kracht die we nodig hadden. Het kanon is zo toch naar de opslag vervoerd.

Met dank aan de heer Roersen uit Nijkerk.